No joo, tänä viikonloppuna olisi Lahdessa Historic ralli ja Medihevi Open Air F2. Jannulla sormet syyhyää päästä katsomaan rallia ja Poika olisi halunnut mennä kuuntelemaan Waltaria (Ari Koivunen on kuulemma perseestä, onkohan se tarttuvaa, minäkään en pidä hänestä). Kysymys kuuluu vaan että mitä hittoa he sitten tekevät täällä minulle avautumassa, kysyn vaan, ei kiinnosta. Jos kaikki on yhdessä päätetty niin miksi sitten muistutellaan "että olisi ollut, olisin mennyt". Toisekseen en tiedä olisinko päästänyt Poikaa sinne konserttiin. Ei tässä mikään Riia ole jyrännyt kenenkään yli. Yhdessä aikoinaan jaksotettiin kesälomaa ja tulimme tähän päätökseen.  Rallin Jannu tiesi jo silloin, Poika ei konsertista. No joo, täällä minä nyt istun ja ruikutan… Kyllä elämä on julmaa, ei niinkään minulle vaan noille muille…

Onneksi mami pakkasi lapsille muutakin mukaan kun T-paitoja, shortseja ja hellehattuja. Elohopea ei vielä ole täällä noussut paljoa kymmenen yläpuolelle. Porukkaa lähti metsälle vähän juoksuttamaan koiria. Nyytillä oli pelko puserossa että pupuja aiotaan tappaa. Ei se sitä omasta päästä ollut keksinyt, kyllä Leevi oli sen pupujahdin iskostanut pienen eläinystävän päähän. Vielä ei ole jänismetsän aika, syyskuun alusta vasta. Nyyti on alakerrassa "mummon" kanssa laittamassa ruokaa (alkaa ollakin jo nälkä, aamupalaa syötiin seitsemän aikaan). Ei se siis ole Nyytin mummo, ei edes sinänsä minun. Hän on isäpuoleni äiti… pitää olla tarkkana ettei tuli vaan kutsuttua ihmisiä väärillä termeillä…Kyllä häntä siis mummoksi saa sanoa mutta... Etunimellä minä olen häntä yleensä kutsunut, että silleen.