En minä tietenkään sano että Karjalainen olisi väärässä. Minä olin väärässä kun yhdistetyn sprinttikisan jälkeen sanoin että Kaitainen on lunastanut paikkansa joukkuekisassa tutkimatta statistiikkaa sen enempää. Minä kuulun siihen koulukuntaan joka lähtee ajattelemaan yhdistetyn joukkuetta hiihdon perusteella. Tästä kun tuntuu siltä että jutut ratkaistaan hiihtämällä vaikka totuus on että kisan voi hävitä mäessä… Tällä tasolla ei ole varaa mokata mäkeä ja Kaitainen on heikko mäessä ja hyvänä päivänä hyvä hiihtäjä. En ole tietoinen millainen on Kaitaisen kunto, miten hyvin hän perjantaina hiihti. Hävisi ainakin Manniselle mutta niinhän ne kaikki (melkein kaikki). En tiedä ollenkaan sitä mitä Karjalainen tietää. Olen täysin kykenemätön tuomaan esille mitään seikkaa mikä puoltaisi Kaitaisen paikkaa yhdistetyn joukkueessa. Karjalaisella oli jokin syy jättää Kaitainen täysin joukkueen ulkopuolella koska viimeisestä paikasta joukkueessa olivat taistelleet Ryynänen ja Kähkönen. Ja se syy löytyy mäestä… Joukkue on rakennettu lähinnä mäkitulosten pohjalta. Ja valmennusjohto tietänee mitä tekee. Enkä minä nurise, en todellakaan.  Näillä mennään ja huomenna taistellaan mitalista…

 

394416.jpg

 

P.S. Enkä minä nyt tietenkään tunne Kaitaista kohtaan mitään erityisiä sympatioita koska hän on "lahtelainen" (edustaa Lahden hiihtoseuraa). Tulihan tänään jo melkein kultaa ja paljon kunniaa Lahdessa asuvalle henkilölle. Ja se tuli kyllä ihan puskista...