Mieheni huvittaa ihmisiä esittelemällä niille kahta kuvaa minusta. Kuvien ottamisen välillä on 3 tuntia. Ensimmäisessä kuvassa olen pihatöissä. Jalassa minulla on paremmat päivänsä nähneet verkkarit ja vanhat "valkoiset" (miksi hemmetissä joskus on tehty valkoisia kumppareita, ei ne kauaa sellaisina pysyneet kun oli töitä tehtävänä) kontiot. Ylä-osastoa koristi t-paita joka oli ollut joskus valkoinen mutta nyt siitä oli tullut kaikkien pesujen jälkeen lähinnä beige ja painatuksetkin olivat lähteneet rapistumaan. Hiukseni olin sutaissut sekavalle ponnarin tapaisille. Olin vielä työn tuoksinassa pyyhkäissyt naamastani hyttysen joten siinä oli multanaarmu. Oli myös aika lämmin päivä joten poskeni olivat aika punaiset.

Ennen toisen kuvan ottamista olin käynyt suihkussa, pessyt ja föönännyt hiukseni ja meikannut. Päälläni on musta nilkkapituinen hame ja vaaleansininen lyhythihainen paitis ja jalassa vaaleansiniset pistokkaat. Ja tietenkin minulla on naseva arsenaali koruja, kaulakoru, korvikset, rannekoru, sormukset ja kello. Olemme menossa erään ystävämme lapsen syntymäpäiville. Sitten sitä ihmetellään miten erilaiselta minä näytänkään kotona. Tai ettei minua muka tunnista siitä pihatyökuvasta. Jotkut meistä nyt vain ovat sellaisia, laittautuvat ulos lähtiessä.

Minulle meikkaamisesta on tullut jonkinmoinen tapa. Oikeastaan kaukaisin kolkka mihin menen ilman meikkiä on meidän postilaatikko. Sen pidemmälle menen todella harvoin ilman meikkiä. Mutta kyllä minä osaan kohdata tarvittaessa maailman ilman sotamaalauksia. Ei se niin ole etten voi nenääni laittaa talosta ulos jos siinä ei ole meikkivoidetta ja puuteria. Olen myös todella tarkka vaatteistani. En halua että kukaan voi pitää minua epäsiistinä. Olen aika varovainen pukeutumiseni suhteen. Ei ole lyhyitä mekkoja, ei hihattomia paitoja eikä syvään uurrettuja kaula-aukkoja. Käytän myös yleisesti ottaen erittäin värittömiä vaatteita (musta on lempivärini!)… punainen, keltainen, pinkki, vaaleanpunainen ovat varsinkin todella "ei- missään- tapauksessa- minun- päälläni"-värejä. Olen kai aika tylsä pukeutuja mutten oikein uskalla leikkiä väreillä ja asusteilla.