Minä vein pikkuiset torstaina mummolaan. Tulimme sieltä vasta eilen illalla pois. Poika piti jättää Hämeeseen koska hänellä on sitä koulua. Jannu oli Jyskälässä katsomassa rallia. Poika oli sitä mieltä että hänet olisi hyvin voinut jättää yksin kotiin mutta minä olen niin paska mutsi että nipotan vähän joka asiassa. Poika kapinoi minua vastaan ja totesi että kasvattiäiti olisi kyllä luottanut häneen niin paljon että olisi jättänyt hänet nyt yhdeksi viikonlopuksi kotiin yksinkin. Mutta vaikka Poika sanookin  noin niin hän tietää että kasvattiäiti on PALJON tiukempi kuin minä.

 <?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

Minä taas pelkään lelliväni Pojan pilalle. Vaikka tajuankin etten voi koskaan korvata niitä vuosia erossa niin annan aivan liian usein periksi kun… En halua aiheuttaa pahaa mieltä. Haluan yleensä että kaikki olisi täydellistä eikä minua enää pidettäisi huonona äitinä. Ja Poika osaa välillä kyllä painaa niin onnistuneesti syyllisyysnappia minussa että olen hänen edessään kuin sulaa vahaa. Kun Jannun päätökset eivät miellytä Poikaa niin hän huutaa Jannulle ettei tämä ole hänen isä eikä hänen näin ollen tarvitse totella Jannua. Ehkä pojalla vaan on (isänsä) hankala luonne (just joo, sitähän aina voi syyttää). Tai hänelle on se murrosikä vai mikäs se nyt sitten oli (minun "vauvallani"?)

 

161678.jpg

 

Vein Pojan torstaina kaverini luokse Lahteen. Se oli parasta koska minä en jätä niin nuorta nassikkaa vielä himaan, keksii vielä järkätä jotkin bileet tai tulee jotain ongelmia. Jannu oli jo häipynyt teilleen sinne Jyväskylän suuntaan kaveriporukalla. Minä pakkasin Nyytin ja Leevin mukaani ja vein Taron koirahoitolaan. Sen jälkeen suuntasin nokan kohden mummolaani. Leeville oli tällä kertaa tajuttu kertoa ajoissa että isä EI ole lähdössä mukaan että mennään vain äidin ja siskon kanssa.

 

161680.jpg

 

Meillä oli ihan mukavaa siellä maalla. Kävimme ongella, lapset eivät kyllä jaksa kauaa istua veneessä ja tuijottaa kohoa. Pääsimme myös tutustumaan verkkokalastukseen (saimme lahnoja (kuvassa) yhden hauen ja muutamia ahvenia). Minä kävin etsimässä sieniä mutta saalis jäi todella "kuivaksi". Vesi oli yllättävän lämmintä (n. 20 astetta) ja minä uskaltauduin vielä uimaankin.