No ei ne alkolaiset sitten menneetkään lakkoon. Minä kun kävin eilen paniikissa hakemassa satsin viiniä etten vaan jää kuivin suin. Tai no todellisuudessa ne eivät ole minulle vaan meidän itsenäisyyspäivän vastaanotolle. "Ei siinä mitään jos muutama sairaanhoitaja irtisanoutuu, palveluita saa yksityiseltäkin mutta on aivan kamala katastrofi jos Alkot menee kiinni koska korvaavaa järjestelmää ei ole", totesi eräs ystäväni. Sinänsä hän vitsaili, hän on nimittäin ihan oikeasti absolutisti, toisin kuin minä joka olen sitä leikisti ja silloin kun olen raskaana tai imetän. Ja farmaseutit sen kun vain lakkoilee. Ei sitäkään sinänsä huomaa, apteekit nyt ovat vähän lyhyempään auki mutta auki ne kuitenkin on. Palatakseni vielä Alkoon niin järkytys oli suuri kun menin kauppaan ja Alko olikin auki. Miksi kukaan ei kerro minulle mitään? Miksi sinä seuraa teksti-tv:tä tai jotain ajantasaista mediaa? Otti pannuun että eilen seitsemän jälkeen ryysäsin kiireellä Alkoon ja kahmin mukaani viinejä. Olisinkin ihan hyvin voinut tehdä sen rauhaisammissa merkeissä joskus myöhemmin. No piti ottaa tänään sitten pari lasia valkkaria lievään vitukseen.

53_LOGO_UUSI_SLOGAN_su_small.jpg