Pian ollaan taas laskiaisessa eli pääsiäiseen alkaa olla 40 päivää.... ei kun siis, menikö se noin. Olemme tänään tehneet laskiaispullia. Tiistaina on tarkoitus tehdä ihan ihka oikeaa hernekeittoa. Herneet on jo hankittu ja savupotka. Minä yritän kovasti olla sellainen kodinhengetär ja tehdä kaiken niin kuin kuuluu. Muttei asioilla oikeasta ole mitään väliä. On kiva kokeilla kaikenlaista. Kävimme tänään laskemassa mäkeä koko perhe. Lapsuudesta sen muistaa että huudeltiin pitkiä pellavia joten huutelimme pitkiä pellavia koko porukan voimalla kun lasketeltiin mäkeä alas stigalla, pulkalla, jätesäkillä, puhallettavalla "lasketteluvälineellä" ja liukureilla. Ehkä ne kylillä ajattelee että siellä ne hullut taas hilluu.<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

 

Sapuskasta tulikin mieleeni että ortodoksinen paasto taitaa alkaa tuhkakeskiviikkona (eli laskiaistiistaita seuraavana keskiviikkona). En minä paljon asiasta tiedä, en ole perehtynyt. Minä olen kyllä ollut useamman vuoden ortodoksi mutta en siitä paljon muista, olin lapsi. Isäni oli ortodoksi, äiti ev.lutti. Yleensä lapsi seuraa äitiä uskonnossa mutta meidät kaikki lapset kastettiin ortodokseiksi. Etunimeni on otettu ortodoksisesta kirkkokalenterista. Ortodoksista perinteistä poiketen minulla on myös toinen nimi. Kun isä kuoli siirryimme me lapset sitten ainoan huoltajamme mukana evankelisluterilaiseen seurakuntaan.