Pidän tapani silloin tällöin lueskelle Aasikas.net-sivustoa. Tulepaahan nähtyä asioita asikaspalvelijoiden näkökulmasa. Aina taitaa olla varaa parantaa, siis a(a)siakkailla, käytöstään. Tulee usein sellainen olo että kaikki on tullut tehtyä niin vitun väärin vaikka loppujen lopuksi varmaan todella harva a(a)siakaspalvelija on koskaan saanut minun takiani hermoromahdusta. Olen tosi säyseä enkä oikeastaan koskaan vaivaa kaupassa "myyjiä" (tyhmillä) kysymyksillä, jos jotain en löydä tai tiedä niin koitan etsiä ja järkeillä. En koskaan halua vaikuttaa missään siltä että olisin hukassa. En oikeastaan koskaan tee reklamaatioita enkä käy vaihtamassa tuotetta. Jos saan sutta ja sekundaa niin se on mielestäni oma vika kun en tarkastanut ostoksiani tarpeeksi hyvin. Vaihdoin tuossa joku aika sitten farkkujen vetoketjun kun olin ostanut kaupasta vahingossa farkut joissa oli aivan sökö vetskari. Intoni mennä vaihtamaan tuotteita laantui aika paljon kun kerran sain aika pahasti nokilleni. Olin ostanut paistokasarin, jossa oli lasikansi. Kansi oli ensimmäisenä yönä pasahtanut keskeltä halki. Menin kauppaan "valittamaan" asiasta. Osastonhoitaja katsoi kerran kantta ja sanoi että kannen nupin ruuvi oli kiristetty liian lujalle (asiakkaan toimesta siis, nuppi oli itse kiinnitettävä) eivätkä he korvaa asiakkaan virheitä. Sinne jäi kansi (myyjä heitti sen roskiin) ja Riialle tuli paha mieli. Enkä minä missään vaiheessa vannonut ja vakuuttanut että tuohon kauppaan en mene koskaan… Olen käynyt siellä usein ja ostellut kaikenlaista… on se sen verran keskeinen toimija Lahdessa.

Tuo HYLA-juttu on aika jännä. Joidenkin on älyttömän vaikea ymmärtää että hyla on tuotemerkki. Ingman tai mikään muukaan ei voi "myydä" hylaa koska se on Valion tuotemerkki (vai mikä lie, mutta kuitenkin VALION juttu). Kyllä minä olen sen verran pirullinen ihminen että saatan todeta kysymykseen "onko tämä hylaa" ihan rehellisesti että ei, jos juttua ei ole tehty Valion tuotteilla. On ihan sama lukeeko purkin kyljessä Hyla (Valio), Into (Ingman) vai vähälaktoosinen (esim. Pirkka-tuotteet) . Ja jottei tämä ole liian helppoa niin olen kuullut monilta että Keskieurooppalaisia maitotuotteita voivat monet laktoosi-intolerantikot käyttää, syy-yhteys on edelleen epäselvä (luin uusimmasta Hyvästä Terveydestä). Ja minulla on ystävä joka on (tai sitten ei) laktoosi-intolerantikko mutta hän voi syödä ihan hyvin Arlan jogurtteja ja jäätelöä (siis mitätahansa jäätelöä), niistä ei tule oireita. Hän kertoi kuinka aikoinaan AMK:ssä heillä oli kokeet ruuan jälkeen ja ruokana oli ollut muusia (joka oli keittiöhenkilökunnan mukaan vähälaktoosista) mutta niinpä vain ystäväni ja toinen tyttö joutivat poistumaan kokeesta vessaan ja niin jäi koe suorittamatta vatsanväänteiden takia. Okei tämä ei tainnut olla mikään hauska juttu, tulipahan kirjoitettua. Mutta kai se asia on loppujen lopuksi niin että Valio on markkinoinut oman vähälaktoosisuuden sanansa niin hyvin että siitä on tullut synonyymi ja on niin paljon lyhempi kirjoittaa jonkun ruuan tai leipomuksen lähellä HYLA kuin vähälaktoosinen. Näin se on vain nähtävä…