Olen tässä vähän turvautunut Pojan tarjoamiin palveluihin. Perjantai-iltana hän laittoi lapset nukkumaan kun minä katsoin urheilua. Olisi sinänsä voinut mennä paikan päällekin koska minulla on tuttuja Lappeenrannassa. Mutta ei sitä viitsi lähteä kun liikkuminen tuon lapsilauman kanssa ei ole niin yksinkertaista. Viimeksi olen ollut Kalevankisoissa paikanpäällä 2004 Vaasassa. Niin vain aika kuluu. Kalevan kisojen jälkeen alkoi GP-kisa Lontoosta. Jaksoin katsoa sitä tunnin verran ja sitten alkoi tympimään… Kyllä minulle suomalaisissa kisailijoissa on paljon suurempi mielenkiinto kun laumassa ulkomaisia vaikka he tekevätkin paljon kovempia tuloksia. Tulokset nyt on Suomessa sitä sun tätä mutta on kiva seurata kuka voittaa, millaisia taistoja käydään ja missä on Wilson Kirwa… Kuinka käy Ahkeran yrittäjille. Lax "hakkasi" Evilän ja Utriainen ja F. Kirwa toivat Lahdelle kaksoisvoiton, Tarvainen sai taas (vahingossa) yhden heiton onnistumaan jne… Onko tämä Latun päivä?  

Eilen tein jotain aika höpsöä. Lähdin illalla, lasten nukkuessa käymään Lahti City Festivaleilla kuuntelemassa Froikkareita (Freud Marx Engels & Jung). Ystäväni olivat paikalla ja soittivat jos minäkin ehtisin piipahtaa. Jätin lapset Pojalle ja kävin jonkun reilun puolituntia kuuntelemassa musisointia. Ei kysymys ollut mistään että pakko nähdä Froikkarit jutusta vaan ihan pienesta irti ostosta arjesta. Jännä muuten että paikalla (n. 22.45) oli kovinkin pieniä lapsia, siis "vanhempiensa" kanssa mutta silti. Meillä sen ikäiset (parista vuodesta ala-asteikäisiin) olisivat jo unten mailla. Mutta kukin tyylillään ja silleen. Kaikilla ei ole Poikia tai muita tahoja joille työntää pennut. Olin liikkeellä autolla eli mitään en ottanut. Joo, tulipahan käytyä konsertissa, todellakin pyörähdettyä paikalla. Sitten piti jo mennä kotiin nukkumaan.   

Tämäkin päivä on pyörähtänyt hyvin käyntiin. Olemme jo syöneet kalkkunapastaa. Narulla on jo kahdet pyykit ottamassa arskaa. Minulla on yksi kaveri, jonka kanssa vaihdetaan sähköposteja… no viikoittain, joskus useamminkin, yleensä harvemmin… ja huomasin tuossa kerran että yleensä aina kun kirjoittelin niin olen joko käynyt laittamassa pyykit koneeseen, narulle, odottelen että pyykit ovat peseytyneet, olen menossa laittamaan pyykkiä koneeseen tai kuivumaan. Eli pyykkiä tässä perheessä riittää. Poika on lasten kanssa ulkoilemassa. Veeti taitaa nukkua vielä vaunuissa… ei ole ainakaan kukaan tullut ilmoittamaan että hän kaipasi minua (tissiä siis mutta kuitenkin). Minäkin lähden tästä ulos koska kuka hullu nyt täällä sisällä tietsikalla kun ulkona on noin mukava keli.   

Rallikin on loppunut ja Grönholm voitti (jos ei sitten auto tai kuski ole ollut "laiton"), Hirvonen oli toinen ja Loeb kolmas. Nyt voikin sitten alkaa odotella Jannua himaan. Kyllä se sieltä ilmestyy, viimeistään huomenna.