Olen kiistellyt leikillisesti Jannun kanssa siitä, että mikä puolue voitti vaalit. Minusta vaalit voitti Keskusta. Se sai kaikkein eniten ääniä ja paikkoja. Seuraava pääministeri tullee siitä puolueesta.  Suurin vaalivoittaja on tietenkin Kokoomus (10 lisäpaikallaan) mutta minun mielestäni se ei kuitenkaan voittanut vaaleja. Jannu taas on sitä mieltä (ihan vain minua kiusoitellakseen?) että Kokoomus voitti vaalit. Voimme väitellä tästä maailman tappiin mutta… Ei sillä ole väliä.

 

Onnistuin taas äänestämään ihmistä joka ei päässyt eduskuntaan. Olen vain kerran onnistunut äänestämään missään vaaleissa sellaista ihmistä, joka tulee valituksi. Viime Eurovaaleissa pelasin varman päälle ja  äänestin sitä naista, joka sai fakseja tahtomattaan. Kyllä minä nytkin tiesin ketä pitäisi äänestää että olisi voittajien joukoissa… niin paljon läpi meni vanhoja naamoja. Risto Autio oli kyllä minulle yllätysveto, hän pudotti pois kahden kauden vanhan naaman Maija-Liisa Lindqvistin.