Leevi on alkanut selittää että Poika on erikoinen tai outo. Kun kyselee perusteita niitä ei ole. Poika on vain erilainen. Tietenkin hän on erilainen, jokainen meistä on erilainen. Pojalla on vielä eri isä ja hän on elänyt suurimman osan elämästään toisella paikkakunnalla eri ihmisten seurassa. Mutta miksi Leevi välillä jopa tuntuu pelkäävän Poikaa. Onko tapahtunut jotain mitä minä en tiedä tai tajua tietäväni?<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

 

Leeville on muodostunut myös huoli siitä että Pojan isä tulee ja… Vie Pojan pois, tekee jotain pahaa äidille, hajottaa meidän perheen. Leevin on täytynyt kuulla jonkun puhuvan Pojan isästä jotain pahaa. Minä puhun Pojan (mahdollisesta) isästä hyvin harvoin. En tiedä missä hän on, mitä tekee. Veikkailen joko vankilaa tai rötösten teitä mutta aikaa on kulunut jo niin kauan että asiat ovat voineet muuttua ihan täysin. Minun pitää vain selittää Leeville ettei Pojan isä ole paha, eikä hän tule hajottamaan meidän perhettä. Pitää rauhoitella lasta, joka näkee velipuolensa isässä jonkinasteisen ilmestyskirjan pedon. Ja melko varmasti minä olen siihen jollakin tavalla syyllinen koska minä olen se joka "tässä talossa" OSAA puhua Pojan isästä. Tietenkin joku muukin voi puhua hänestä mutta heillä on melko varmasti enemmän oletuksia kuin tietoa. Ja se todella saattaakin olla haitallista…

 

Minun täytyy kai ajatella että tämä on ikäkauteen liittyvää. Pitää selittää rauhallisesti ettei Pojan isä ole mikään uhka. Hän on ihan mukava ihminen kuten Leevinkin isä on. Poikaa pysyy ainakin näillä näkymillä luonamme. Mutta ei sitä pienen lapsen ajatusmaailmaa kuitenkaan osaa kuvitella. Miten asiat voivat paisua niin?