Kuten jo eräästä aikaisemmasta postauksesta ilmeni niin hammaslääkäriäni on maahanmuuttajataustainen. Minun päätyminen hänen potilaakseen oli monen sattuman summa, enkä ole valmis niitä sattumuksia täällä sen enempää selvittämään. En tiennyt että hän oli tummaihoinen kun ensimmäisen kerran menin hänen vastaanotolleen. Olin hivenen hämmentynyt kun en kohdannutkaan vaaleaihoista hammaslääkäriä. Mutta vähäisen kokemukseni perusteella voin kuitenkin sanoa että hän on hyvä hammaslääkäri ja sen lisäksi hän on mukava tyyppi.

 <?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

Jannu on  jaksanut kiusoitella minua siitä, että olisin muka ihastunut.  Sellaista kun välillä tapahtuu. Ehkä olen lähinnä mieltynyt hänen kauniisiin ruskeisiin silmiin. Niitä on kiva katsella maskin takaa. Olen hölmö pikku likka, mutta mikään ei muuta sitä että olen rakastunut aviomieheeni, joka muuten käy samalla hammaslääkärillä. Hän kai päätti käydä tsekkaamassa sen miehen, josta muutaman kerran puhuin "kehuvin" äänen painoin. Ja sille tielleen Jannu sitten jäi…

 

Minä en sinänsä millään tavalla pelkää hammaslääkäriä. Ainahan tarkastuksissa jännittää onko reikiä, mutta muuten en koe hammaslääkärikäyntejä kovin pahoiksi paikoiksi. Onhan se tietenkin jollain tavalla inhottavaa maata suu auki kun joku tunkee sormet ja sun muuta kamaa suuhun. Otan hammaslääkärikäynnit lähinnä sillä että makaan suu auki ja kuuntelen kun toiset puhuvat asioista joista en ymmärrä lähes tulkoon mitään. On kiva vain maata ja kuunnella kun toiset puhuu kaikenlaista. Varsinkin kun hammaslääkärini puhuu suomea niin "ihanasti murtaen".

 

Ehkä tämä alkaa riittää jo hammaslääkäristä(ni). Kyseessä on yksityispuolen lääkäri joten laskut ovat melkomoisia ja KELA korvaa vain pienen hippusen. Lahdessa sai kuitenkin jonottaa kunnallisella puolelle reilun vuoden tarkastukseen joten olen käyttänyt yksityisiä palveluja koko Lahdessa olo aikani. Nykyäänhän en enää asu Lahessa. En ole kuitenkaan selvitellyt nykyisen kotikuntani hammaslääkäripalveluja vaan olen edelleen "treffaillut" yksityisen puolen hammaslääkäriäni Lahdessa. Olen näet vähän kiintynyt häneen, jollain hassulla tavalla. Hän on hyvä tyyppi. Hän tietää joka kerta että missä mennään (on luntannut potilastiedoista). Koin Lahden aikoina, että helpotan kunnallisen puolen asioita kun käyn yksityisellä kun minulla oli siihen varaa.